De tjänster WALLEN DESIGN erbjuder är:
Varumärkesstrategi
Att utveckla en varumärkesstrategi är som att rita en karta över ett varumärkes resa. Arbetet börjar med nulägesanalys, antingen av befintligt varumärke eller företagets värderingar, affärsidé, omvärld och mål.
Den färdiga strategin innehåller såväl strategier för positionering och tillväxt som förslag på varumärkesstärkande aktiviteter.
Designkoncept
Joanna skapar designkoncept som med tiden kan rymma nya produkter eller tjänster som följer samma identitet men med sin egen personlighet.
I de fall det behövs, eller är önskvärt, tar hon naturligtvis även fram nya designkoncept.
Processen för designkoncept är densamma som för varumärkesstrategier
Design hemsidor
Design, typografering, färgsättning, bildspråk m m. Här samarbetar jag med webbutvecklare, som har expertkunskaper ang tekniken.
Varumärkesdesign
Joanna tar fram nya varumärken (logotyper) likväl som att utveckla, förfina eller re-designa befintliga varumärken (logotyper). Arbetet börjar med en nu-lägesanalys som följs av en varumärkesanalys.
Varumärkesanalysen görs tillsammans med kunden utifrån företagets värderingar, omvärlds- och konkurrensanalys. Det görs i form av workshops, vid tre tillfällen á 45 minuter, antingen digitalt eller fysiskt.
Därefter tar den strategiska processen med att skapa en företags visuella identitet vid, vilken innehåller logotyp, färger, typografi och andra grafiska element. Identiteten omfattar även en djupare förståelse för varumärkets värderingar, personlighet och mål.